Archive

Please reload

Tags

Ghid pentru începatori în Search Console de la Google

April 10, 2018

 

SEO pentru incepatori

 

 

Dacă numele "Instrumente Google pentru webmasteri" va pare cunoscut, atunci este posibil să aveți deja o idee despre ceea ce este Search Console de la Google. Deoarece Google Webmaster Tools (GWT) a devenit o resursă valoroasă pentru atât de multe persoane, în afară de specialiștii in marketing online, SEO, design-eri, proprietari de companii și dezvoltatori de aplicații - Google a decis să-și schimbe numele în mai 2015 pentru a fi mai cuprinzător pentru grupul său divers de utilizatori.

 

Dacă nu sunteți familiarizat cu GWT sau cu Search Console.

 

 Consola de căutare Google este un serviciu gratuit care vă permite să aflați multe informații despre site-ul dvs. și despre persoanele care îl vizitează. Puteți să-l utilizați pentru a afla câte persoane vizitează site-ul dvs. și cum îl găsesc, dacă mai multe persoane vizitează site-ul dvs. de pe un dispozitiv mobil sau de pe un computer desktop și care pagini de pe site-ul dvs. sunt cele mai populare. De asemenea, vă poate ajuta să găsiți și să remediați erorile de pe site, să trimiteți un sitemap și să creați și să verificați un fișier robots.txt.

Sunteți gata să începeți să profitați de tot ce are de oferit Consola de căutare Google? Să o facem.

 

Adăugarea și verificarea unui site in Search Console de la Google

 

Va trebui să adăugați și să confirmați site-urile dvs. înainte de a putea face orice altceva. Adăugarea și verificarea site-ului în Search Console ii demonstrează lui Google că sunteți proprietarul site-ului, webmaster-ul sau alt utilizator autorizat. La urma urmei, Search Console vă oferă tot felul de informații incredibil de detaliate și informații despre performanța unui site. Google nu dorește să transmită astfel de informații oricaruia o cere.

Adăugarea unui site în Search Console este un proces foarte simplu. Mai întâi, conectați-vă la contul Search Console . După ce v-ați conectat, veți vedea o casetă lângă un buton roșu care afișează "Adăugați proprietatea".

 

Introduceți adresa URL a site-ului pe care încercați să o adăugați în casetă și faceți clic pe "Adăugați proprietatea". Felicitări, site-ul dvs. este acum adăugat în contul Search Console!

 

Apoi, vi se va cere să verificați site-ul dvs. Există câteva moduri diferite în care puteți face acest lucru. Ce metodă va funcționa cel mai bine pentru dvs. depinde de faptul dacă aveți sau nu experiență în lucrul cu HTML, dacă aveți acces la încărcarea fișierelor pe site, mărimea site-ului dvs. și dacă aveți sau nu alte programe Google conectate la site-ul dvs. Dacă sună asta copleșitor, nu-ți face griji - te ajutăm să-ți dai seama.

 

Adăugarea unei etichete HTML

 

Această metodă de verificare este cea mai bună pentru utilizatorii și proprietarii site-urilor care au experiență de lucru cu cod HTML.

 

Din tabloul de bord al Search Console, selectați "Gestionați proprietatea", apoi "Verificați această proprietate". Dacă opțiunea "Etichetă HTML" nu apare sub "Metoda recomandată", trebuie să dați clic pe fila "Metode alternative" și să selectați "Eticheta HTML". Acest lucru vă va oferi codul HTML de care veți avea nevoie pentru verificare.

 

Copiați codul și utilizați editorul HTML pentru a deschide codul pentru pagina de pornire a site-ului dvs. 

Inserați codul furnizat în secțiunea <Head> a codului HTML. Dacă site-ul dvs. are deja meta-tag sau alt cod în secțiunea <Head>, nu contează unde este plasat codul de verificare în raport cu celălalt cod; pur și simplu trebuie să fie în secțiunea <Head>. Dacă site-ul dvs. nu are o secțiune <Head>, puteți crea unul pentru a verifica site-ul.

 

După adăugarea codului de verificare, salvați și publicați codul actualizat și deschideți pagina de pornire a site-ului. De acolo, vizualizați codul sursă al site-ului. Codul de verificare trebuie să fie vizibil în secțiunea <Head>.

După ce sunteți sigur că codul este adăugat pe pagina dvs. de pornire, reveniți la Search Console și dați clic pe "Verificați". 

 

Google va verifica apoi codul site-ului dvs. pentru codul de verificare. În cazul în care codul este găsit, veți vedea un ecran care vă informează că site-ul a fost verificat. Dacă nu, veți primi informații despre erorile întâlnite.

Când site - ul dvs. a fost verificată de căutare Console, nu eliminați codul de verificare de pe site . Dacă codul este eliminat, acesta va cauza ca site-ul dvs. să devină neconfirmat.

 

Încărcarea unui fișier HTML

 

Pentru a utiliza această metodă, trebuie să puteți încărca fișierele în directorul rădăcină al unui site.

 

Din tabloul de bord al Search Console, selectați "Gestionați site-ul", apoi "Verificați acest site". Dacă "Încarcarea fișierului HTML" nu este listată la "Metoda recomandată", ar trebui să fie afișată în fila "Metodă alternativă".

Când selectați această metodă, vi se va solicita să descărcați un fișier HTML. Descărcați-l, apoi încărcați-l în locația specificată. 

 

NU modificați conținutul fișierului sau numele fișierului; fișierul trebuie păstrat exact la fel. Dacă este modificată, Search Console nu va putea să verifice site-ul.

După ce ați încărcat fișierul HTML, reveniți la Search Console și dați clic pe "Verificați". Dacă totul a fost încărcat corect, veți vedea o pagină care vă informează că site-ul a fost verificat.

 

După ce ați verificat site-ul folosind această metodă, nu ștergeți fișierul HTML de pe site-ul dvs. Acest lucru va determina site-ul dvs. să devină neconfirmat.

 

Verificarea prin furnizorul de nume de domeniu

 

Furnizorul de nume de domeniu este compania pe care ați achiziționat un domeniu din sau în care este găzduit site-ul dvs. Când verificați utilizând furnizorul de nume de domeniu, acesta nu numai că dovedește că sunteți proprietarul domeniului principal, ci că dețineți și toate subdomeniile și subdirectoarele asociate cu acesta. Aceasta este o opțiune excelentă dacă aveți un site web mare.

 

Din tabloul de bord al Search Console, selectați "Gestionați site-ul", apoi "Verificați acest site". Dacă nu vedeți opțiunea "Furnizorul de nume de domeniu" listată la "Metoda recomandată", consultați fila "Metodă alternativă".

 

Când selectați "Furnizorul de nume de domeniu", vi se va solicita să alegeți furnizorul dvs. de nume de domeniu dintr-o listă de furnizori frecvent utilizați, cum ar fi GoDaddy.com.

 

 Dacă furnizorul dvs. nu se află pe această listă, alegeți "Altele" și vi se vor oferi instrucțiuni despre cum să creați o înregistrare DNS TXT pentru furnizorul dvs. Dacă o înregistrare DNS TXT nu funcționează pentru furnizorul dvs., veți avea opțiunea de a crea în schimb o înregistrare CNAME.

 

Adăugarea codului Google Analytics
 

Dacă utilizați deja Google Analytics (GA) pentru a monitoriza traficul site-ului dvs., aceasta ar putea fi cea mai ușoară opțiune pentru dvs. Însă, mai întâi, va trebui să puteți verifica codul HTML al site-ului pentru a vă asigura că codul de urmărire GA este plasat în secțiunea <Head> din codul paginii principale, nu în secțiunea <Body>.

Dacă codul GA nu se află deja în secțiunea <Head>, va trebui să o mutați acolo pentru ca această metodă să funcționeze.

Din tabloul de bord al Search Console, selectați "Gestionați site-ul", apoi "Verificați acest site". Dacă nu vedeți opțiunea "Cod de urmărire Google Analytics" din "Metoda recomandată", consultați fila "Metodă alternativă". 

 

Când selectați "Metoda de urmărire Google Analytics", vi se va oferi o serie de instrucțiuni de urmat.

 

După ce site-ul dvs. a fost verificat, nu eliminați codul GA de pe site-ul dvs. sau va cauza ca site-ul dvs. să devină neconfirmat.

 

Utilizarea Managerul de etichete Google
 

Dacă utilizați deja Managerul de etichete Google (GTM) pentru site-ul dvs., acesta ar putea fi cel mai simplu mod de a confirma site-ul dvs. Dacă încercați această metodă, trebuie să aveți permisiunile "Vizualizați, modificați și gestionați" activate pentru contul dvs. în GTM. Înainte de a încerca această metodă, examinați codul HTML al site-ului dvs. pentru a vă asigura că codul GTM este plasat imediat după eticheta <Body> a site-ului dvs.

Din tabloul de bord al Search Console, selectați "Gestionați site-ul", apoi "Verificați acest site". Dacă nu vedeți opțiunea "Managerul de etichete Google", afișată la "Metoda recomandată", ar trebui să apară sub "Metodă alternativă".

 

Selectați "Managerul de etichete Google" și dați clic pe "Verificați". Dacă este găsit codul Managerului de etichete Google, ar trebui să vedeți un ecran care să vă informeze că site-ul dvs. a fost verificat.

După verificarea site-ului dvs., nu eliminați codul GTM de pe site -ul dvs. sau site-ul dvs. va deveni neconfirmat.

 

Cum să conectați Google Analytics la Search Console

 

Google Analytics și Search Console pot părea că oferă aceleași informații, dar există unele diferențe cheie între cele două produse Google. GA este mai mult despre cine vă vizitează site-ul - numărul de vizitatori pe care îi primiți, modul în care aceștia ajung la site-ul dvs., cât timp petrec pe site-ul dvs. și de unde provin vizitatorii (din punct de vedere geografic) . Consola de căutare Google, dimpotrivă, este orientată mai mult spre mai multe informații interne - cine se leagă de dvs., dacă există malware sau alte probleme pe site-ul dvs. și care dintre interogările de cuvinte cheie site-ul dvs. apare în rezultatele căutării. Google Analytics și Consola de căutare nu tratează, de asemenea, unele informații în aceleași feluri, deci chiar dacă credeți că vă uitați la același raport.

 

Pentru a profita la maximum de informațiile furnizate de Search Console și GA, puteți conecta conturile pentru fiecare dintre ele împreună. Având aceste două instrumente legate vor integra datele din ambele surse pentru a vă oferi rapoarte suplimentare pe care le veți putea accesa numai după ce ați făcut acest lucru. 

 

Asadar, haideti sa începem:

  • Site-ul dvs. a fost adăugat și verificat în Search Console? Dacă nu, va trebui să faceți acest lucru înainte de a putea continua.

  • Din tabloul de bord al Search Console, faceți clic pe site-ul pe care încercați să îl conectați. În colțul din dreapta sus, veți vedea o pictogramă în roată. Faceți clic pe acesta, apoi alegeți "Proprietatea Google Analytics".

  • Aceasta vă va duce la o listă de conturi Google Analytics asociate contului dvs. Google. Tot ce trebuie să faceți este să alegeți contul GA dorit și să apăsați "Salvare". Ușor, nu? Totul este necesar pentru a începe să profiți la maximum de Search Console și Analytics.

Adăugarea unui sitemap
 

Sitemap-urile sunt fișiere care oferă motoarelor de căutare și crawlerele web informații importante despre modul în care este organizat site-ul dvs. și tipul de conținut disponibil acolo. Sitemap-urile pot include metadate, cu detalii despre site-ul dvs., cum ar fi informații despre imagini și conținut video și cât de des este actualizat site-ul dvs.

 

Dacă trimiteți sitemap-ul dvs. la Consola de căutare Google, veți face munca Google mai ușoară, asigurându-vă că au informațiile necesare pentru a-și face treaba mai eficient. Trimiterea unui sitemap nu este obligatorie, însă site-ul dvs. nu va fi penalizat dacă nu trimiteți o hartă site. Dar nu există nici un rău în a trimite unul, mai ales dacă site-ul dvs. este foarte nou și nu multe alte site-uri se leagă de el, dacă aveți un site foarte mare sau dacă site-ul dvs. are multe pagini care nu sunt strâns legate împreună.

 

Înainte de a putea trimite o sitemap către Search Console, site-ul dvs. trebuie adăugat și verificat în Search Console. Dacă nu ați făcut deja acest lucru, continuați și faceți asta acum.

 

Din tabloul de bord al Search Console, selectați site-ul pentru care doriți să trimiteți un sitemap. În stânga, veți vedea o opțiune numită "Crawl". Sub "Crawl", va exista o opțiune marcată "Sitemap-uri".

 

Faceți clic pe "Sitemap-uri". Va exista un buton marcat cu "Adăugați / testați Sitemap" în colțul din dreapta sus.

 

Aceasta va aduce o cutie cu un spațiu pentru a adăuga text la ea.

 

Introduceți "sistem / feeduri / sitemap" în caseta respectivă și apăsați "Trimiteți harta site-ului". Felicitări, ați trimis acum o hartă site!

 

Verificarea unui fișier robots.txt

 

A avea un site web nu înseamnă neapărat că doriți să aveți toate paginile sau directoarele sale indexate de motoarele de căutare. Dacă există anumite lucruri pe site-ul dvs. pe care doriți să le păstrați în afara motoarelor de căutare, puteți realiza acest lucru utilizând un fișier robots.txt. Un fișier robots.txt plasat în rădăcina site-ului dvs. îi spune roboților din motoarele de căutare (de exemplu, crawlerele web) ceea ce faci și nu doriți indexat prin utilizarea unor comenzi cunoscute sub numele de Standardul de excludere al roboților.

 

Este important să rețineți că fișierele robots.txt nu sunt neapărat garantate a fi eficiente 100% pentru a păstra lucrurile departe de crawlerele web. Comenzile din fișierele robots.txt sunt instrucțiuni și, deși crawlerele folosite de motoarele de căutare credibile cum ar fi Google le acceptă, este cu totul posibil ca un crawler mai puțin renumit să nu o facă. De asemenea, este posibil ca diferite crawlere web să interpreteze comenzile în mod diferit. Fișierele Robots.txt nu vor opri și alte site-uri web de conectarea la conținutul dvs., chiar dacă nu doriți să fie indexat.

 

Dacă doriți să verificați fișierul robots.txt pentru a vedea exact ce este și nu permite, conectați-vă la Search Console și selectați site-ul al cărui fișier robots.txt doriți să îl verificați. Nu ați adăugat sau verificat deja site-ul dvs. în Search Console? Faceți asta mai întâi.

 

În partea din stânga a ecranului, veți vedea opțiunea "Accesare cu crawlere". Faceți clic pe acesta și alegeți "Tester robots.txt". Instrumentul Robots.txt Tester vă va permite să vă uitați la fișierul robots.txt, să faceți modificări și să vă avertizeze despre eventualele erori pe care le găsește. De asemenea, puteți alege dintr-o selecție de agenți utilizator Google (nume pentru roboți / crawlere) și introduceți o adresă URL pe care doriți să o permiteți / dezactivați și să executați un test pentru a vedea dacă adresa URL este recunoscută de crawlerul respectiv.

 

Dacă efectuați modificări ale fișierului dvs. robots.txt utilizând testerul robots.txt Google, modificările nu vor fi reflectate automat în fișierul robots.txt găzduit pe site-ul dvs. Din fericire, este destul de ușor să îl actualizați singur. Odată ce fișierul dvs. robots.txt este așa cum doriți, apăsați butonul "Trimiteți" sub caseta de editare din colțul din dreapta jos. Aceasta vă va oferi opțiunea de a descărca fișierul dvs. robots.txt actualizat. Pur și simplu încărcați-l pe site-ul dvs. în același director în care a fost cel vechi ( https://www.edgepromotion.ro//robots.txt ).

 

 Evident, numele domeniului se va schimba, dar fișierul dvs. robots.txt ar trebui să fie întotdeauna numit "robots.txt", iar fișierul trebuie salvat în rădăcina domeniului dvs., nu https://www.edgepromotion.ro/somecategory/robots.txt .

Înapoi în instrumentul de testare robots.txt, apăsați "Verify live version" pentru a vă asigura că fișierul corect este pe site-ul dvs. Totul este corect? Bun! Faceți clic pe "Trimiteți versiunea live" pentru a permite companiei Google să știe că ați actualizat fișierul robots.txt și că ar trebui să acceseze cu crawlere. Dacă nu, reîncărcați noul fișier robots.txt pe site-ul dvs. și încercați din nou.

 

Preluați ca Google și trimiteți la index

 

Dacă ați efectuat modificări semnificative la un site web, cel mai rapid mod de a obține indexările actualizate de Google este să-l trimiteți manual. Acest lucru va permite ca orice schimbare făcută unor lucruri, cum ar fi conținutul pe pagină sau etichetele de titlu, să apară în rezultatele căutării cât mai curând posibil.

 

Primul pas este să vă conectați la Google Search Console. Apoi, selectați pagina pe care trebuie să o trimiteți. În cazul în care site-ul web nu utilizează "www." prefix, apoi asigurați-vă că faceți clic pe intrarea fără ea (sau invers.)

În partea din stânga a ecranului, ar trebui să vedeți o opțiune "Crawl". Faceți clic pe acesta, apoi alegeți "Preluați ca Google".

 

Dacă faceți clic pe "Preluați ca Google", ar trebui să vă aduceți la un ecran care arată astfel:

 

Dacă trebuie să preluați întregul site web (de exemplu, după o actualizare majoră la nivel de site sau dacă pagina de pornire a făcut o mulțime de remodelarea), lăsați cutia centrală necompletată. În caz contrar, utilizați-l pentru a introduce adresa completă a paginii pe care aveți nevoie să o indexați, cum ar fi https://www.edgepromotion.ro/ / categorie . După ce introduceți pagina pe care doriți să o indexați, dați clic pe butonul "Fetch and Render". Preluarea poate dura câteva minute, în funcție de numărul / dimensiunea paginilor care sunt preluate.

 

După terminarea indexării, va exista un buton "Trimiteți la index" care apare în lista de rezultate din partea de jos (aproape de starea "Completă"). Veți avea opțiunea de a accesa numai "crawlere această adresă URL", care este opțiunea dorită dacă preluați / trimiteți doar o anumită pagină sau "accesați cu crawlere această adresă URL și legături directe", dacă trebuie să indexați întregul site.

 

Faceți clic pe acesta, așteptați ca indexarea să se finalizeze și ați terminat! 

 

Google a trimis acum roboții de căutare pentru a cataloga conținutul nou pe pagina dvs., iar modificările ar trebui să apară pe Google în următoarele câteva zile.

 

Eroare de site în Google Search Console

 

Nimeni nu vrea să aibă ceva în neregulă pe site-ul lor, dar uneori este posibil să nu realizați că există o problemă dacă nu vă va spune cineva. În loc să așteptați pe cineva să vă spună despre o problemă, Google Search Console vă poate notifica imediat orice eroare pe care o găsește pe site-ul dvs.

Dacă doriți să verificați un site pentru erori interne, selectați site-ul pe care doriți să îl verificați. În partea din stânga a ecranului, dați clic pe "Accesați cu crawlere", apoi selectați "Erori crawlere".

 

Apoi, veți fi direcționați direct către pagina Erori de accesare a crawlerului, care afișează erori de site sau de adrese URL găsite de robotul Google în timp ce indexează pagina. Veți vedea ceva de genul:

 

Orice erori de adrese URL găsite vor fi afișate în partea de jos. Dați clic pe oricare dintre erori pentru o descriere a erorii întâmpinate și a altor detalii.

 

Înregistrați toate erorile întâlnite, inclusiv capturi de ecran, dacă este cazul. Dacă nu sunteți responsabil pentru manipularea erorilor site-ului, anunțați persoana care este în măsură să remedieze problema (problemele).

Sperăm că acest ghid a fost util pentru a vă familiariza cu Consola de căutare Google. Acum că totul este configurat și verificat, puteți începe să preluați toate informațiile pe care Consola de căutare Google le-a furnizat.

Please reload

Recent Posts

Please reload

 by EdgePromotion.ro